FN-rollespill onsdag 17. april 2024

Ledige stillinger ved Alta videregående skole

Ledige stillinger ved skolen april 2024

Utdanningsvalg

Alta videregående skole ønsker 9. klasse velkommen til to spennende dager hos oss.

Parkering og endring av undervisningsrom i Finnmarkshallen

Finnmarkshallen har leid ut deler av hallen og parkeringsplassen foran hallen til Forsvaret, og skolen må gjøre midlertidige tilpasninger.

Ny unik mulighet til å ta fagbrev på kort tid

Alta videregående skole etablerer et nytt tilbud for de som har startet på studiespesialisering, men ønsker å bytte løp til et yrkesfaglig utdanningsløp. YFOH- eller Yrkesfaglig opphenting - gis for første gang i Alta for to fagretninger. Det er Salg og Reiseliv samt Frisør som har fått mulighet til å gi tilbudet.

Ungdata undersøkelsen gjennomføres uke 11 og 12 ved Alta videregående skole

Våre elever under 20 år får i uke 11 eller 12 tilbud om å svare på undersøkelsen. For å gi et godt bilde av situasjonen i Alta kommune, er det viktig at så mange som mulig deltar.  Ungdata er lokale barne- og ungdomsundersøkelser der skoleelever over hele landet svarer på spørsmål om hvordan de har det, og hva de driver med på fritiden. Undersøkelsene er tilpasset barn og ungdom på mellomtrinnet (5.-7.-trinn), ungdomstrinnet og i videregående opplæring.

Resultater fra Finnmarksmesterskapet 2024

Torsdag 15. februar deltok yrkesfagelever fra Finnmark i Finnmarksmesterskapet. De konkurrerte i fagene ambulanse, anleggmaskinfører, el-energi, helsefagarbeider, kjøretøy, sveiser og tømrer.

Fotografering av elever og ansatte uke 7

Her er oversikt over når klassene skal fotograferes i uke 7

Program for samisk læringsfestival 2024

Vi feirer Samefolkets dag med en hel uke.  Vi utforsker sammen hva betyr samisk språk, kultur og identitet for unge i dag?

Invitasjon foreldremøte for studieforberedende og yrkesforberedende Vg1 Alta vgs

Onsdag 7. februar er det informasjonsmøte for foresatte til elever på studieforberedende Vg1 og for yrkesforberedende Vg1 . Møtene er på Alta videregående skole, hovedinngang, NAUD (auditorium).