Markedsføring og Ledelse 1 og 2
Liker du å jobbe med reelle caser og problemløsninger? Vil du jobbe tett opp mot næringslivet? I faget tar vi utgangspunkt i virkelighetsnære og praktiske problemstillinger som skal utvikle evnen til kritisk tenkning, refleksjon og løsnings- og samarbeidsevne. Du har mulighet til å bygge nettverk som du kan dra nytte av senere i utdanning og jobb.
Hva lærer du?
Markedsføring og ledelse skal øke forståelse for hvordan marked, organisasjon og ledelse henger sammen. Det skal gi innblikk i hvordan organisasjoner arbeider og fungerer internt og eksternt, og gi kunnskap om sentrale markedsføringsteorier, salgsstrategier og problemstillinger knyttet til personalledelse. Et sentralt moment er å synliggjøre det samfunnsansvar en organisasjon har.
Attraktivt for jobbmarkedet
Elever med disse fagene er attraktive kandidater i framtidens jobbmarked. Markedsføring betegnes som en av organisasjonenes viktigste funksjon.
Eksamen og vurdering
I Markedsføring og Ledelse 1 kan du bli trukket ut til muntlig-praktisk eksamen.
I Markedsføring og Ledelse 2 kan bu bli trukket ut til skriftlig eller muntlig-praktisk eksamen.
Læreplan for markedsføring og ledelse