Markedsføring og ledelse

Fagene bygger på hverandre. Det vil si at du må ha Markedsføring og ledelse 1 før du kan ta Markedsføring og ledelse 2.

Markedsføring og Ledelse 1 og 2

Liker du å jobbe med reelle caser og problemløsninger? Vil du jobbe tett opp mot næringslivet? I faget tar vi utgangspunkt i virkelighetsnære og praktiske problemstillinger som skal utvikle evnen til kritisk tenkning, refleksjon og løsnings- og samarbeidsevne. Du har mulighet til å bygge nettverk som du kan dra nytte av senere i utdanning og jobb.

Hva lærer du?

Markedsføring og ledelse skal øke forståelse for hvordan marked, organisasjon og ledelse henger sammen. Det skal gi innblikk i hvordan organisasjoner arbeider og fungerer internt og eksternt, og gi kunnskap om sentrale markedsføringsteorier, salgsstrategier og problemstillinger knyttet til personalledelse. Et sentralt moment er å synliggjøre det samfunnsansvar en organisasjon har.

Attraktivt for jobbmarkedet

Elever med disse fagene er attraktive kandidater i framtidens jobbmarked. Markedsføring betegnes som en av organisasjonenes viktigste funksjon.

Eksamen og vurdering

I Markedsføring og Ledelse 1 kan du bli trukket ut til muntlig-praktisk eksamen.

I Markedsføring og Ledelse 2 kan bu bli trukket ut til skriftlig eller muntlig-praktisk eksamen.

Læreplan for markedsføring og ledelse