Generell studiekompetanse for voksne på kveldstid skoleåret 2023 - 2024

Mangler du generell studiekompetanse og planlegger å ta norsk og matematikk 1P/2P/2PY neste skoleår? Våre kurs starter opp 4. september.

Opus Alta

Opus Alta vgs. tilbyr to fag som inngår i generell studiekompetanse:

• Norsk og matematikk 1P/2P/2PY.

Opplæringen er organisert med undervisning i klasserom på ettermiddag/kveldstid, - og er gratis.

Oppstart høsten 2023

Årets kurs starter mandag 4.september kl. 18.00 – oppmøte ved ny hovedinngang Alta vgs.

Kurset er i utgangspunktet åpent for alle, men vi prioriterer søkere fra Finnmark med voksenrett om det blir svært mange søkere.

OBS : Kurset er godt egnet for de som ønsker å forbedre karakterer, eller mangler karakter, i noen av disse fagene.

Søknad.

Legg inn søknad på www.vigo.no (Søknad for voksne/realkompetanse) og  send en email til alta.vgs@ffk.no om hvilke fag du ønsker å ta.

23/5 regelen:

Du bør sette deg inn i 23/5-regelen.  Informasjon om 23/5 regelen fra samordna opptak

Krav til deg som ikke har norsk grunnskoleutdanning fra før:

• kunne dokumentere minimum ni år grunnskoleopplæring fra utlandet med faget engelsk
  • kunne dokumentere lovlig opphold i Norge
  • det er ikke noe krav , men vi anbefaler gode norskkunnskaper (tilsvarende B1) og noe digital kompetanse

Egil Rasmussen

Avdelingsleder