Medier og kommunikasjon

På medier og kommunikasjon får du muligheten til å utvikle dine kreative evner. Du lærer å kommunisere, lage og produsere innhold til avis, film, radio, TV og digitale medier. I tillegg lærer du om foto og grafisk design. Du får generell studiekompetanse, og ikke minst høy digital kompetanse.
Det er både teoretisk og praktisk arbeid som forbereder deg til høgere utdanning.

Hvorfor velge medier og kommunikasjon?

Du lærer

• fortellerteknikker innen tekst, lyd og bilde
  • om mediepåvirkning, mediehistorie og journalistikk
  • å utforme budskap, uttrykk og layout
  • bruk av form, farge, lys og lyd som virkemiddel
  • å videreutvikle din digitale kompetanse
  • teoretiske fag

Du bør være

• interesse for informasjonsteknologi og digitale medier
  • god skriftlig og muntlig uttrykksevne
  • estetisk sans og godt fargesyn

Les mer om medier og kommunikasjon på vilbli.no

Hvorfor velge Alta videregående skole?

• Fordi vi har et topp tilbud på medier og kommunikasjon.
  • Fordi vi forstår hvorfor digitale ferdigheter og mediekompetanse er noen av de viktigste områder å kunne i fremtidens arbeidsmarked, uansett hva du skal bli!
  • Fordi dette for noen kan være den mest spennende måten å få studiekompetanse på!
  • Fordi lærerne er trygge og dyktige fagpersoner som kan gi elevene kvalitet og trivsel.
  • Fordi våre fasiliteter innen studio og faglige muligheter er det beste i fylket.
  • Fordi du vil komme til et godt klassemiljø, få god oppfølging og treffe mange med felles interesser. Høy trivsel gir god læring!

Les om frist og søke skoleplass

Vi har følgende valgfrie programfag:

• Bilde
  • Grafisk design
  • Medieutvikling

Les om fag- og timefordeling

Veien videre

Med generell studiekompetanse kan du søke de fleste studier ved høyskoler og universiteter. Husk at noen studier kan ha spesielle opptakskrav. Dette bør du sjekke før du velger fag. Du finner søknadsfrister og krav på samordnaopptak.no.