Nordområdeuka

Nordområdeuka ved Alta vgs

Nordområdeuka er et dannelsesprosjekt og skal gi ungdom et utvidet perspektiv på regionen de kommer fra. Håpet er at dette skal bygge stolthet og et ønske om å bo og arbeide i nord. Nordområdeuka arrangeres hvert år i november ved Alta vidergående skole.

Svein Stamnes var, som fagrettleder for samfunnsfag, initiativtaker til den første Nordområdeuka i 2008. Det er i dag fagrettlederne i fellesskap som setter opp programmet for uka. Man forsøker å legge programmet opp slik at Nordområdeuka inneholder foredrag som til sammen kan knyttes til  de fleste fagområdene på skolen.

Hvert år legges det opp til at det skal være en liten rød tråd gjennom foredragsrekka. Tidligere år har eksempelvis entreprenørskap eller realfag hatt et hovedfokus.

ÅR 2019

Opptak fra sendingene  norduka

Prosjektside: Les mer om norduka

Livesending kan følges på Youtube