Nav i videregående skole

NAV i videregående skole har som mål å forbygge frafall i videregående skole og bidra til varig integrering i arbeidslivet. Det prøves derfor ut en modell for tverrsektorielt samarbeid og bedre samarbeid mellom NAV og videregående skole.

Bemanning:  Onsdager 10.30-15.30

Terese Wirkola

E-post: terese.wirkola@nav.no

Laila Knudsen

E-post: laila.knudsen@nav.no

Målgruppe:

• Elever som står i fare for å falle ut av videregående opplæring, og som etter en NAV faglig vurdering har behov for, og fyller vilkår for NAVs tjenester og tiltak.
  • Ungdom som møter opp på NAV kontoret uten å ha fullført videregående opplæring.

Organisering og ansvar:

NAV -veilederne skal ha arbeidssted 1 dag i uka på skolen. De resterende dagene skal NAV-veilederne arbeide som en del av ungdomsteamet ved NAV kontoret. NAV-veilederne inngår i skolens elevtjenesteteam og skal yte aktuelle tjenester og tiltak direkte til eleven/ungdommen. Eleven/ungdommen skal få oppfølging på skolen, og ikke være avhengig av å oppsøke NAV kontoret.