Bestille vitnemål

Avgangselever får sin dokumentasjon (kompetansebevis/vitnemål) etter avsluttet skolegang. All dokumentasjon blir sendt pr post til den adressa eleven har i folkeregisteret.

Vitnemålene blir også overført elektronisk til samordnet opptak. Du sjekker selv om ditt vitnemål ligger inne i databasen.

Elever som trenger ny dokumentasjon som:

• Nytt vitnemål/komptetansebevis pga feilføring/syk under eksamen.
  • vitnemål/kompetansebevis for første gang.
  • Nytt VM/KB etter karakterforberinger (har du tatt opp fag fra et annet fylke enn Finnmark, må du legge ved kompetansebevis).
  • Duplikat (ny utskrift) av vitnemål/kompetansebevis.
  • Oversettelse til engelsk (gjelder kun digitaliserte vitnemål KL06).

Må bestille ved å ta kontakt på telefon 78964500 eller alta.vgs@ffk.no

Påbyggselev med bestått fagbrev

Bestilling av vitnemål bestått fagopplæring og påbygging sendes til opplæringsavdelinga (øst), medio mai  (skjema får til TFFK og er ikke gyldig)